Een herkenbare visuele identiteit is van groot belang voor jouw (nieuwe) bedrijf, product of merk. De visuele identiteit weerspiegelt alle kernwaarden waar jouw bedrijf voor staat en waar jouw doelgroep zich mee kan identificeren. Ik help je met het vertalen van deze kernwaarden naar een passend logo en herkenbare huisstijl. Op deze pagina lees je meer over logo & huisstijl ontwerp.
Het logo, kleuren, typografie, vormen, fotografie, illustraties, taalgebruik, materiaal.
Visitekaartje, envelop, briefpapier, brochure, flyer, folder, advertentie, website.
Het ontwikkelen van een visuele identiteit kan veel vragen oproepen. Neem gerust contact op!
Als grafisch vormgever help ik je graag met grafische middelen van de visuele identiteit. De huisstijl is een groot onderdeel van het bedrijfsimago. Bovendien is het bepalend voor het beeld wat het publiek heeft van jouw bedrijf of product(en). Het is erg belangrijk dat de huisstijl op een consistente manier is doorgevoerd en dat je in alle uitingen een herkenbare stijl terugvindt.
Een logo is het belangrijkste element in de gehele huisstijl. Een goed logo verbeeldt de kernwaarden en vertegenwoordigt het bedrijf in één grafisch beeld. Het logo wordt gebruikt op diverse uitingen, is het vertrekpunt van de huisstijl en het centrale herkenbare element in de gehele branding van het bedrijf.
Als je beschikt over een onderscheidende en opvallende bedrijfsnaam, ligt de keuze voor een woordmerk logo meer voor de hand. Het legt meer focus op de naam van je bedrijf. Ook met enkel een woordmerk kun je heel veel kanten op. Er kan op een speelse en unieke manier gebruik worden gemaakt van kleur, typografie (lettertypes) en schrijfwijze.
Het gebruik van enkel een beeldmerk wordt vaak alleen gedaan wanneer er al een grote naamsbekendheid is van het bedrijf of product. Zonder nadenken roept het beeldmerk al direct herkenning op. Meestal hebben deze (vaak grote) bedrijven al een geruime tijd gebruik gemaakt van een combinatie tussen beeldmerk en de naam.
Voor startende bedrijven is het voor de hand liggend om te kiezen voor een combinatie van een passend symbool en daarnaast de bedrijfsnaam. Je moet immers nog naamsbekendheid opbouwen. Ook kan het zijn dat je bedrijfsnaam niet echt vertelt wat je doet of dat je bedrijfsnaam niet uniek of opvallend genoeg is. Door te kiezen voor een combinatie van een beeldmerk en de bedrijfsnaam voeg je als het ware het beste van twee werelden samen.