Maak kennis met Tim!

Tim is een enthousiaste - af en toe koppige - en natuurlijk creatieve grafisch ontwerper met oog voor detail. Zijn missie is om met één bijzonder en simpel beeldmerk de essentie van jouw bedrijf te vangen. Dit doet hij dagelijks vanachter zijn bureau in Enschede, waar hij woont met zijn vriendin, dochter, zoontje en twee katten.

Ook al is Tim geboren in 1989, toch mag je hem ‘s nachts wakker maken voor jaren ‘80 muziek. Kijk er dus niet van op dat hij in een gesprek spontaan een nummer van Tears for Fears begint te fluiten.

Tim is positief en impulsief en heeft binnen no time door wat voor logo, visitekaartje of complete huisstijl jij voor ogen hebt. Hij denkt haarfijn met je mee en voert jouw wensen uit. Maar hij schroomt er ook niet voor om door zijn ervaring en kunde toch nét even dat extraatje toe te voegen wat je eigenlijk niet verwachtte. Maar pas op: hij houdt er niet van als je teveel in een logo wilt zien. De logo’s spreken voor zich en hoeven geen compleet boekwerk met opgesomde diensten te bevatten. Hij denkt bewust na over de kleuren en lettertypes die hij gebruikt om zo de kernwaarden van jouw product of dienst tot leven te brengen.

Nu niet bang worden. Tim is namelijk enorm leergierig en houdt ervan om feedback te krijgen. Tot op zekere hoogte natuurlijk ;). Mocht je benieuwd zijn wat hij eerder heeft gedaan, bekijk dan vooral even zijn werk.

Tim Uunk 2 Grafisch Vormgever TU-Design Jaleesa Koelen Fotografie

De geschiedenis van een geboren grafisch ontwerper

Tim werkt graag alleen en als hij zich in een project stort, hoort en ziet hij niks anders meer. Ook die jaren ‘80 muziek niet. Sinds 2018 is hij actief met zijn bedrijf TU-Design, maar wat ging hieraan vooraf? We gaan een stukje terug in de tijd.

Al sinds zijn geboorte - nou ja, misschien iets later - zat hij bekende logo’s na te tekenen en verbeterde hij ze naar zijn eigen idee mooiere versies. Denk aan oogjes op het logo van Renault, Coca Cola in een statischer lettertype of het welbekende OLA-hartje in andere kleuren. Het was zelfs zo erg dat zijn ouders echt dachten dat er oogjes op het logo van Renault hoorde. Ze stonden dan ook vreemd te kijken toen hun nieuwe Franse pareltje dit helemaal niet bleek te hebben.

Na al het jarenlange DTP-geweld wekte fotografie meer zijn interesse. Daarom heeft Tim hier ook een studie in afgerond. Maar dankzij de DTP-lessen die hierbij kwamen kijken kwam hij erachter dat grafisch vormgeven “toch meer zijn ding” was. Na een wirwar van wat andere studies besloot hij toch voor zichzelf te beginnen. Hij had immers genoeg ervaring opgedaan tijdens deze studies en in de praktijk. En met succes.

Waarom je Tim ‘s nachts wakker kunt maken voor jaren ‘80 muziek grafisch ontwerpen

Als Tim ergens voorbij loopt - met die jaren ‘80 muziek in zijn oren natuurlijk - en hij ziet uit het niets een logo voorbij komen dat hij gemaakt heeft, dan zal je hem onbewust een dansje zien doen. Want niets is zo tof om iets terug te zien waar je zelf veel liefde in hebt gestopt.

Ben je overigens niet op zoek naar een logo of huisstijl? Ook voor een coole infographic, bijzondere illustratie of een set pictogrammen draait Tim zijn hand niet om. Wel met dat creatieve extraatje natuurlijk.

Bekijk de mogelijkheden

Werkwijze

Kennismaking

Samen bespreken we de wensen en eisen aan de opdracht. Dit kan overigens ook gewoon digitaal.

Research

De tweede stap is onderzoek naar o.a. de markt, concurrentie & trends.

Brainstormen

Wanneer alle informatie is vergaard begin ik met brainstormen.

Schetsen

Alle goede ideeën werk ik uit tot een aantal schetsen / conceptversies.

Finetuning

Het gekozen concept kan naar wens worden aangepast. TU-Design werkt niet met een vast aantal revisierondes!

Oplevering

Je krijgt de bestanden in de meest gangbare formaten (AI, EPS, JPG, SVG, PNG, PDF) voor webgebruik en print.
Bekijk de paketten
© 2018 - 2021 TU-Design
pencilcloud-downloadcogstar-halfcoffee-cupmagnifier